Lageroptimering i modeindustrien

Lageroptimering optimerer lageret uanset hvilken branche du opererer inden for, men især modeindustrien eller tøjbranchen kan vinde store fordele. Lageroptimering gavner både virksomheden selv, kloden og omdømmet udadtil. Se mere her, hvordan dette kan lade sig gøre.

Lageroptimering minimerer spild

Modeindustrien har de seneste par år fået en del opmærksomhed fra pressen grundet et stort spild af tøj, og dermed et stort, sort aftryk på drivhuseffekten. Fordi tøjbutikkerne følger modebranchens diktering i forhold til trends, hvad der er in og hvad der er moderne lige nu, sker det ofte at tøjlagere bugner med tøj, de ikke kan komme af med. De havde simpelthen købt for meget ind af en sæsonvare, som de ikke nåede at komme af med, inden sæsonen skiftede. Eller købt for meget hjem af slim jeans, selvom moden siger boyfriend jeans. På den måde føler mange sig nødsaget til at smide store partier tøj ud, for at få plads til de nye sæsonvarer eller de nye mode-varer.

Lageroptimering med Slimstocks lageroptimerende software går ud på at softwaren beregner hvor meget der allerede er på lager, og hvor meget der er behov for at bestille hjem. Den indregner sæsoner og andre udsving. På den måde har du kun på lager, hvad der er behov for.

Lageroptimering skaber resultater på bundlinjen

Fordi lageroptimering via Slimstocks lageroptimerende software minimerer spild, og sørger for, at der kun er det på lager, som der er behov for, minimerer lageroptimeringen via softwaren også udgifterne til tøj, der ville blive bundet op på lageret, uden at blive solgt. Og på den måde skaber lageroptimering et større råderum på bundlinjen. Et resultat der på alle måder pynter.

Lageroptimering og klodens ressourcer

Lageroptimering ved hjælp af software fra Slimstock reducerer på denne måde naturligt brugen af klodens ressourcer, da der skal produceres mindre tøj, som alligevel ender med at blive sendt til destruktion grundet pladsmangel eller skift af sæsoner. Dette er et spild af klodens ressourcer ingen har råd til. Med den fart drivhuseffekten har på, skal ALLE virksomheder tage ansvar og gøre noget for at mindske deres grønne aftryk og brug af klodens ressourcer.

Lageroptimering gavner virksomhedens omdømme

Lageroptimering kn på denne måde også medvirke til et positivt omdømme, hvis dette indtænkes som en del af virksomhedens CSR, og ikke blot kommer til at ske tilfældigt. Lageroptimering kan på den måde bidrage positivt på flere områder, og som i det store hele bidrager til et samlet løft af virksomheden. Dog er det vigtigste, at lageroptimering kan bidrage til at der ikke bliver produceret og indkøbt mere tøj, end det er nødvendigt, så der på den måde kan spares på klodens ressourcer. Lageroptimering via lageroptimerende software gør processen med forecasting og indkøb nemmere, da den centraliseres og har et meget bedre overblik end den menneskelige hjerne og et regneark – især når det gælder store partier tøj. Læs mere om lageroptimering via software på Slimstock.